sábado, 23 de noviembre de 2013

Balconada V: "Com està la tele!" "¡Cómo está la tele!"



Catalá


"Com està la tele!"
La televisió perd audiència, ens estem passant a Internet, busquem els continguts a la carta, intentem sortejar l'alineació dels mitjans de comunicació, que es venen, bé als polítics que les governen,  als poders econòmics que les posseeixen, de vegades tots dos, són el mateix…

Mentre alguns somiem amb televisions públiques, que serveixin al ciutadà, amb estatuts, organització independent, petites, econòmicament sostenibles, i que realitzin serveis, informatius, educatius i socials.

Es pot fer… una Tele pública, que sigui:

Amb una adreça per mèrits i oposició. Consell de govern independent i condicionat solament a objectius i continguts regulats per estatuts propis.
Informació objectiva i contrastada, oberta a la participació de tots els ciutadans.
Continguts educatius en col·laboració amb les facultats, centres d'ensenyaments i institucions.
Estructures petites manejables i regulades per llei.

És possible? Clar que sí, però, mentre els ciutadans, no pressionem als nostres polítics perquè ho canviïn, el model seguirà igual, manipulat, partidista, insostenible…

                   -----------------------------------------
 Castellano o Español internacional


"¡Cómo está la tele!"
La televisión pierde audiencia, nos estamos pasando a Internet, buscamos los contenidos a la carta, intentamos sortear la alineación de los medios de comunicación, que se venden, bien a los políticos que las gobiernan, bien a los poderes económicos que las poseen, a veces ambos, son lo mismo…

Mientras algunos soñamos con televisiones públicas, que sirvan al ciudadano, con estatutos, organización independiente, pequeñas, económicamente sostenibles, y que realicen servicios, informativos, educativos y sociales.

Se puede hacer… una Tele pública, que sea:

Con una dirección por méritos y oposición. Consejo de gobierno independiente y condicionado solo a objetivos y contenidos regulados por estatutos propios.
Información objetiva y contrastada, abierta a la participación de todos los ciudadanos.
Contenidos educativos en colaboración con las facultades, centros de enseñanzas e instituciones.
Estructuras pequeñas manejables y reguladas por ley.


¿Es posible? Claro que sí, pero, mientras los ciudadanos, no presionemos a nuestros políticos para que lo cambien, el modelo seguirá igual, manipulado, partidista, insostenible…

3 comentarios: